ο προσωπικός διπροσωπισμός μου

με την μάσκα μου για ατου μου να κοιτώ με τα πλαστικά μου μάτια τα πλαστικά μάτια της μάσκας του εχθρού μου

Παρασκευή 27 Ιουλίου 2012

Μια ματιά στον Mikhail Vrubel

Καλοκαίρι. Αθήνα, ζέστη, μαθήματα και πλήξη. Βραδιές αποβλακώσεως στο δωμάτιο με το κουτί. Μπροστά απ την οθόνη. Έλεγα θα είμαι λειτουργικός και δημιουργικός αλλά σκατά. Τίποτα δεν κάνεις, τίποτα δεν κάνω και τίποτα δεν γίνεται.
Το ριξα σε αυτά που μ' αρέσουν μπας και ξεχαστώ. Είπα να γράψω για έναν αγαπημένο ζωγράφο, τον Κω. Βρούμπελ.

Ο εν λόγω καλλιτέχνης, γεννημένος το 1856 στην Ρωσία ήταν μέλος του τότε  κινήματος του συμβολισμού και ο τρόπος «γραφής» του περιέχει στοιχεία ύστερης βυζαντινής και πρώιμης  αναγεννησιακής ζωγραφικής.
Με σκαλώνει αρκετά διότι ζωγραφίζει λες και φτιάχνει ψηφιδωτά. Αμέτρητα κομμάτια χρωμάτων συνδυάζονται για να βγει μια εικόνα.


 Πιο πολύ απ όλα όμως μου κάνουν εντύπωση οι πινάκες και οι σπουδές του με θέμα τους δαίμονες. Τους αναπαριστά σαν αρρενωπούς νέους οι οποίοι εναρμονίζονται με το φόντο κάθε πινάκα λες και είναι αναπόσπαστες μονάδες τις γύρω φύσης. Πιο εντυπωσιακό από όλα είναι τα μάτια ˙ τις περισσότερες φορές γεμάτα θλίψη και μελαγχολία. Αιώνια στοχαζόμενοι το χάος και τη ελευθερία.



 





                 " μορφές που αγαπάν το ειναι τους και το ειναι γυρω τους. γίνονται ενα μ' αυτο ."

                                                                            "τα μάτια."
 Μοιάζουν με τους έκπτωτους-αποστατημενους αγγέλους από το βιβλίο «η ανταρσία των αγγέλων» του 'Ανατολ Φρανς. (βιβλίο που διάβασα πριν από κάποιο καιρό και μ' άρεσε πολύ. Το συνιστώ)

Παραθέτω και μερικά σκίτσα του ιδιου θέματος :












και κάποια αλλα έργα με διαφορετικό θεμα :











αυτα.



υ.ς. για οποιον θέλει να δει περισσότερα έργα του, υπάρχει ο γοογλης.

3 σχόλια:

  1. kalos o gouglis alla to masimeno einai pio oraio.. oraioi pinakes.. alla patriotaki o zografos :) rossia :P
    kak gia papal kak astanavista

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. *εν λόγω!
    Ωραίοι πίνακες. Πιο πολύ μου άρεσε το πρώτο από τα σκίτσα και το τρίτο απ' το τέλος όλου του άρθρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. γενικως ειναι ωραιος ρε. θα φτιαξω αρθρα και για αλλους που μ' αρεσουν.

      Διαγραφή